1 Mart 2012 Perşembe

Aydın Olmanın Okumakla Bir İlgisi Yok


Benim adım Şukasim. Tek çocuğum var Beyim. Çok çocuk yapıp rezil olmak istemedim. Çocuk edinmişsin, rezil olmuşsun ne yazar. 8 kardeştik, 5 'ten sonra okuyamadım. Biz çok rezil olduk Beyim. Hep rezil olduk. Okulda, asker ocağında, belediyede, hastahanede.

Bir tarlam var. Ekinimin benden yana olduğu yıllarda bile az kazandım, gerisini varın siz düşünün. Baba mesleğidir çiftçilik. Başka türlüsünü bilmem Beyim.

Şimdi kızımın hastalığı için buradayız. Af buyrun siz de hasta mısınız Beyim? Geçmiş olsun, Allah sağlık versin. Ha evet kızımın şimdi adını söyleyemediğim bir hastalığı var. Bizim hanım, kızar bana bazı bazı. Bir çocuğumuz daha olsa eyiydi deyi. Ama Beyim dedim ya rezil olmak istemedim ben.

Babam defter alamadığı yıllarda, kardeşlerimle bir önceki senenin defterindeki yazıları silip yeni defter yapardık. Kızımın da eski defterle rezil olmasını istemedimdi.

Benim kızım bir tanedir Beyim. Af buyrun sizin çocuk? Haa olsun canınız sağ olsun. Devlet büyüklerimiz de sağolsun, bizim köye sağlık ocağı kurdular. Oradaki doktor dediydi, kızımın acilen büyük şehre gelmesi gerekirmiş. O yüzden buradayız Beyim. Bekliyoz bakalım ne zaman sıra gelirse göstereceğiz Enda'yı. Evet Enda kızımın adı  Beyim. Ben kahvehanedeki televizyonda gördümdü. 16 yaşlarımdaydım.Bir kovboy filmi vardı. Hiç bitmesin istedimdi. Orada gördümdü film bitince END yazıverdiydi. Bizim okulun öğretmenine sordum. End demek son demekmiş. İşte o zaman karar verdimdi. Oğlum da olsa kızımda olsa adını ENDA koyacaktım Beyim. Gelen bebeğim son versin diye bu kadere. Sonradan nüfus müdürlüğündeki abi dediydi. Enda yüce, yüksek demekmiş. O zaman daha da sevindimdi. Yüksek yüksek okullara gitsin dedim kızım için...İyileşince gider değil mi Beyim?.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder