7 Mayıs 2012 Pazartesi

AĞLAYAN ÇAYIR

Gardiyan…
Hiç suyum yok…
Hiç sabunum yok…
Hiç kağıdım yok ki çocuklarıma yazayım…
Üniformalar değişti…
Gri giyiyorsun, gardiyan…
Gardiyan, siyah giyiyorsun.
Adım Eleni.
Bir devrimciye yataklıktan buradayım.
Şimdi nereye götürüyorsunuz beni?
Gardiyan…
Hiç suyum yok…
Hiç sabunum yok…
Çocuklarıma yazacak kağıdım yok…
Üniformalar değişti…
Almanlar yeşil giyer…
Sen Alman mısın gardiyan?
Adım Eleni.
Bir devrimciye yataklıktan buradayım.
Şimdi nereye götürüyorsunuz beni?
Aralık 1944′de ben de oradaydım,
insanların kurtuluşu kutladıkları o meydanda.
Şimdi nereye götürüyorsunuz beni?
Üniformalar değişti.
Sen İngiliz misin gardiyan?
Kaç para mermi?
Ya kan ne kadar?
Bütün üniformalar aynı gardiyan…
Gardiyan…
Hiç suyum yok…
Hiç sabunum yok…
Çocuklarıma yazacak kağıdım yok…
Şimdi nereye götürüyorsunuz beni?
Adım Eleni.
Yaralı bir gerillayı sakladığım için buradayım…
Gardiyan…
Sürgündeyim…
Mülteciyim ve her yerden sürüldüm.
Rıhtımda ağlayan üç yaşında bir kız…
Hiç suyum yok…
Hiç sabunum yok…
Çocuklarıma yazacak kağıdım yok…

Theo Angelopoulos




4 yorum: