12 Şubat 2012 Pazar

KÜÇÜK ÇOCUK

Bir zamanlar küçük bir çocuk okula başlamış.
Oldukça küçük bir çocukmuş.
Okulu ise büyük bir okul.
Ama çocuk küçük bahçe duvarından sınıfa yürüyerek gideceğini keşfettiğinde mutlu olmuş.
Bundan sonra okul ona eskisi kadar büyük görünmemeye başlamış.




Bir sabah,
Küçük çocuk okuldayken
Öğretmeni seslenmiş:
"Bugün resim yapacağız."
Küçük çocuk çok sevinmiş.
Resim yapmayı çok severmiş,
Her türlü resim yapabilirmiş;
Aslanlar, kaplanlar,
Tavuklar, inekler,
Trenler ve tekneler.
Mum boyalarını çıkarmış ve başlamış çizmeye.


Ama öğretmeni,
"Bekleyin! Daha başlamayın!" diye bağırmış
Ve herkes hazırlanana kadar beklemişler.
"Şimdi" demiş öğretmeni
"Çiçek resmi yapacağız."
Küçük çocuk çok sevinmiş.
Çiçek yapmayı çok severmiş.
Güzel güzel çiçekler yapmaya başlamış,
Pembe, portakal rengi ve mavi, rengarenk çiçekler.


Ama öğretmeni,
" Bekleyin! Ben size nasıl yapacağınızı göstereceğim" demiş.
Tahtaya bir çiçek resmi çizmiş,
Sapı yeşil, kendi kırmızıymış.
" İşte böyle. Tamam şimdi başlayabilirsiniz " demiş öğretmeni.


Küçük çocuk öğretmeninin çizdiği çiçeğe bakmış,
Sonra da kendi çiçeğine.
Kendi çizdiği çiçeği daha fazla sevmiş.
Ama bunu söyleyememiş
Ve öğretmeninkine benzer bir çiçek çizmiş.
Yeşil saplı kırmızı renkli bir çiçek.




Başka bir gün,
Küçük çocuk kapıyı kendi başına açabilmeyi başardığında,
Öğretmeni " Bugün hamur çalışacağız " demiş.
Küçük çocuk çok sevinmiş,
Hamurla oynamayı çok severmiş.
Hamurdan çeşitli şeyler yapabilirmiş;
Yılanlar, kardan adamlar, filler, fareler,
Arabalar, kamyonetler
Ve hamurunu yoğurmaya başlamış.


Ama öğretmeni,
"Bekleyin! Daha başlamayın!" diye bağırmış,
Ve herkes hazırlanana kadar beklemişler.
"Şimdi ," demiş öğretmeni
"Tabak yapacağız."
Küçük çocuk çok sevinmiş. Tabak yapmayı çok severmiş.
Çeşitli boylarda ve şekillerde tabaklar yapmaya başlamış.


Ama öğretmeni
"Bekleyin! Ben size nasıl yapacağınızı göstereceğim." demiş.
Ve herkese derin bir tabak nasıl yapılır göstermiş,
"İşte böyle. Tamam şimdi başlayabilirsiniz" demiş öğretmeni.


Küçük çocuk bir öğretmenin yaptığı tabağa bakmış,
 Bir de kendi yaptığına.
Kendi yaptığı tabağı daha çok beğenmiş, 
Ama bunu kimseye söyleyememiş.
Hamurunu top haline getirmiş 
Ve öğretmenininkine benzer bir tabak yapmış,
Bu derin bir tabakmış.


ÇOK GEÇMEDEN ÇOCUK BEKLEMEYİ ÖĞRENMİŞ,
İZLEMEYİ DE,
ÖĞRETMENİNKİNE BENZER ŞEYLER YAPMAYI DA.
ÇOK GEÇMEDEN KENDİNE ÖZGÜ ŞEYLER YARATAMAZ OLMUŞ.


Daha sonra küçük çocuk ve ailesi,
Başka bir şehirde yeni bir eve taşınmışlar
Ve küçük çocuk başka bir okula gitmek zorunda kalmış.


Bu okul diğer okuldan 
Daha da büyükmüş
Ve dışarıdan içeriye açılan bir kapısı da yokmuş.
Oldukça büyük basamaklardan çıkmak zorundaymış.
Sınıfına ulaşmak için bir de uzun koridordan yürümek zorundaymış.
Daha ilk gün
Öğretmeni, "Bugün resim çizeceğiz." demiş.
Küçük çocuk çok sevinmiş,
Öğretmeninin komut vermesini beklemiş
Ama öğretmeni hiç bir şey söylememiş.
Sadece sınıfın içinde, öğrencilerin arasında gezinmiş.


Küçük çocuğun yanına gelince,
"Resim çizmek istemiyor musun?" diye sormuş.
"İstiyorum." demiş küçük çocuk, "Ne çizeceğiz?"
Öğretmeni "Buna sen karar vereceksin." demiş.
"Nasıl çizeceğim?" diye sormuş küçük çocuk,
"Nasıl istersen öyle!" demiş öğretmeni.
"Hangi renkle boyayacağız?" diye sormuş küçük çocuk,
"Hangi renkle istersen onla."demiş öğretmeni.
"Eğer herkes aynı resmi çizerse, aynı renkle boyarsa, kimin yaptığını nasıl anlayabilirim?"
"Bilmiyorum" demiş küçük çocuk.
Ve pembe, portakal rengi ve mavi çiçekler yapmaya başlamış.


Yeni okulunu çok sevmiş,
Ön kapıdan sınıfa bir kapı olmasa bile...



5 yorum:

  1. Bırakalım çocukları kendi dünyalarındakilerini yaşasınlar,çocukluklarını,becerelerini,keyif duyduklarını istedikleri gibi yaşasın ve mutlu olsunlar.kendi güvenleri içinde bir şans tanımalı...

    YanıtlaSil
  2. bu öyküyü çok seviyorum, maalesef bazı eğitimciler yaratıcılığı nasıl öldürüyorlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece eğitimciler mi, ya aileler, özellikle de anneler? Dünyanın tek ehliyeti veya belgesi olmaya tek mesleği ebeveynlik, keşke ilk ona istense....

      Sil