15 Kasım 2011 Salı

CAN

"İnsan, zaman içinde yaşlanmaz aslında. Bir ikindi, zamanın nasıl da geçtiğini düşündüğünde, düşündüğü bütün o zamanların yükü üzerine bindiğinde ihtiyarlar" diye okumuştum bir kitapta. Nasıl da haklıydı. Ben, tam da bu yüzden,  yani bu yüklerin üzerime bindiğini  farkettiğimde,  yazmaya karar verdim.

Bugün size can olmaktan bahsedeceğim biraz. Can olma  hissi, ne kadar da kıymetli artık biliyorum. Boşa harcanan canımlar, cicimler, tatlımlar bu yüzden çok değersiz.
Ben kızıma "Canım Kızım" dediğimde, şundan bahsettiğimi farkettim." Daha küçüksün. Şu an da olduğu gibi, gelecekte de hatalar, hem de çok büyük hatalar yapacaksın. Bazen ders alsan da, yine yapacaksın. Olsun ne fark eder, sen benim canımsın, hataların olsa da canımsın."
Derin, şu sıralar Küçük Kara Balık kitabını bitirdi. Benim gözümde O, kahraman bir balığa dönüşecek birgün. Daha sonra, benden başka birilerinin de kahramanı olacak. Birilerinin arkadaşı, sevgilisi, belki karısı olacak. Ama biliyorum ki benim hep kahramanım olarak kalacak. Hayatla ilgili çok başarısız olsa da bu, benim kahramanım olmasını değiştirmeyecek.

Çocuklarınızın kahramanı olmayı bırakın. Onların, sizin kahramanınız olmasına izin verin. Çocuklarınız, sizlerin başarısızlıklarınızı düzelttiğiniz, yapamadıklarını yaptırdığınız, kuklalarınız olmasın. Günahlarınızın temize çekildiği bireyler değil Onlar.
Toplumumuzun bana göre en ciddi sorunu;eğitimli de olsa güvensiz bireylerden oluşma durumudur.
Lütfen özgünevi tam, kendine özgü bireyler yetiştirelim. Ben yeterince bunu beceremesem de, farkında olduğum için biraz nefes alabiliyorum.

Daha sonra ki zamanlarda, bu güven sorununu yeniden ele almak isterim. Çünkü söyleyecek çok lafım var, bu konu da....


GÜNÜN CEP SÖZÜ:
''Mum olmak kolay değildir... Işık saçmak için önce yanmak gerek." MEVLANA

GÜNÜN ŞARKISI:
Kaybedenler Kulübü Soundtrack- get misunderstood ( Gülce Duru )

GÜNÜN DERİN SÖZÜ:
Anne, Gökçe dedi ki; Islık çalınca şeytan geliyormuş, bu doğru mu?

GÜNÜN ANNE SÖZÜ:
Bu aralar çok dalgınsın Derincim.....

GÜNÜN YEMEĞİ:
Ispanak

GÜNÜN FİLMİ:
Trainspotting- Danny Boyle

GÜNÜN KİTABI:
İş İşten Geçti-J.P.Sartre ( Varlık Yayınları )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder